Řada krajů však zároveň omezí na autobusy přísun peněz. Zatímco platby drahám se navýší, autobusoví dopravci často odcházejí z nových smluv s nižšími sazbami za kilometr.
Řada krajů však zároveň omezí na autobusy přísun peněz. Zatímco platby drahám se navýší, autobusoví dopravci často odcházejí z nových smluv s nižšími sazbami za kilometr.
ekonomika.idnes.cz - 31.12.2009 - Kraje pod vládou ČSSD potichu rozdělily na dalších deset let dotace autobusovým dopravcům v řádu desítek miliard korun. Těsně před termínem, po kterém by už musely vypisovat veřejné soutěže, prodloužily smlouvy na dobu určitou až do roku 2019. Většina krajů tak současně i oddálila konkurenční boj mezi dopravci a dala dosavadním provozovatelům linek jistotu deseti let ježdění za krajské peníze.

Jak se kde jezdí

Na kolik let mají kraje smlouvu a kolik platí

Jihočeský kraj
smlouva do roku 2019
388 mil. (letos) / 364 mil. (2010)

Jihomoravský kraj
smlouvy končí v letech 2010 až 2015 (vznikly po soutěžích)
543 mil. / 533 mil.

Karlovarský kraj
smlouva na dobu neurčitou
133,1 mil. / 132,6 mil.

Liberecký kraj
smlouva do roku 2014
229 mil. / 220 mil.

Moravskoslezský kraj
smlouva do roku 2018
443 mil. / 408 mil.

Pardubický kraj
smlouva do roku 2019
218 mil. / 218 mil.

Plzeňský kraj
smlouva do roku 2019
265 mil. / 285 mil.

Středočeský kraj
smlouva do roku 2019
736 mil. / 700 mil.

Ústecký kraj
smlouvy do roku 2014 (vznikly po soutěžích)
433 mil. / max. 443 mil.

Zlínský kraj
smlouva do roku 2019
242 mil. / 255 mil.
Více na ekonomika.idnes.cz