250 nových čerpacích stanic JET se zeleným vodíkem
Elektrolyzér pro společnost H2 Energy Europe do Dánska dodá Plug Power. Jedná se o dosud největší elektrolyzér s největší kapacitou zeleného vodíku na světě. Foto Plug Power

Společnosti Phillips 66, vlastník značky JET, a H2 Energy Europe spojí zkušenosti s čerpacími stanicemi a vodíkem a vybudují evropskou síť vodíkových čerpacích stanic.
Reklama
Společnosti Phillips 66, vlastník značky JET, a H2 Energy Europe spojí zkušenosti s čerpacími stanicemi a vodíkem a vybudují evropskou síť vodíkových čerpacích stanic.
Nová společnost JET H2 Energy Austria GmbH (JET H2 Energy) bude pro své vodíkové čerpací stanice pro těžká a lehká užitková a osobní vozidla využívat stávající maloobchodní síť JET a také získá nová místa na hlavních dopravních trasách a u zákazníků. Vodík bude pocházet ze zelených zdrojů. Pro svůj rozvoj hodlá využít své úzké vazby s Hyundai Hydrogen Mobility, výhradním evropským prodejcem kamionu Hyundai Xcient na vodíkové palivové články.

Phillips 66 Limited je britská, stoprocentní dceřiná společnost Phillips 66. Po Evropě má více než 1 000 stanic se značkou JET a rostoucí síť pro doplňování vodíku ve Švýcarsku díky své účasti ve společném podniku Coop Mineraloel AG. V České republice původní síť asi 40 čerpaček JET začal v roce 2007 provozovat LUKOIL.

H2 Energy Europe se sídlem ve Švýcarsku je společným podnikem společností Trafigura Pte Ltd. obchodující s komoditami, a H2 Energy Holding AG, předním dodavatelem vodíku v Evropě s investicemi do výroby, distribuce a využití zeleného vodíku. Prostřednictvím svých přidružených společností byla H2 Energy první, kdo vyvinul a dodal nákladní automobily na vodíkové palivové články komerčním uživatelům a vytvořil ve Švýcarsku ekosystém ekologického zásobování vodíkem.

V Dánsku buduje závod na 1-gigawattovou elektrolýzu, která má být schopen ročně vyrobit zhruba 100 000 metrických tun zeleného vodíku z elektřiny získávané z pobřežních větrných elektráren pro zásobování dopravního a energetického sektoru v severní Evropě, půjde o ekvivalent paliva pro přibližně 15 000 těžkých nákladních vozidel s palivovými články denně.