Ministerstvo dopravy včera potvrdilo, že systém vydávání licencí bude letos podle nově uzavřené dohody mezi oběma zeměmi nakonec stejný jako v minulých letech. Firmy ale potřebují souhlas slovenských krajských dopravních úřadů, zda linka není konkurencí pro dotované místní dopravce.
Reklama
Ministerstvo dopravy včera potvrdilo, že systém vydávání licencí bude letos podle nově uzavřené dohody mezi oběma zeměmi nakonec stejný jako v minulých letech. Firmy ale potřebují souhlas slovenských krajských dopravních úřadů, zda linka není konkurencí pro dotované místní dopravce.
Olomouc/Bratislava, 28. 4. 2005 Možností cestovat běžnými autobusovými linkami na Slovensko zřejmě ubude. Po několikaměsíčním sporu obou zemí o výklad evropských norem české firmy už ruší spoje. Navíc poté, co Slovensko vyhlásilo, že nevydá licence českým linkám, které budou zastavovat i jinde než v cílové stanici a konkurovat slovenským dopravcům, několik měsíců klesá počet cestujících. "Od začátku roku s námi jezdí o třetinu méně lidí. O licenci si už nežádáme," řekl obchodní ředitel firmy Connex Morava Jiří Šrajer.

S firmou, která léta denně jezdila z Olomouce do Martina, loni jen za první čtvrtletí jelo přes 20 tisíc lidí, letos za první tři měsíce pouze 14,5 tisíce. Prostějovská FTL, která vyjíždí z Prostějova do Nitry, také vážně zvažuje zrušení spoje. Vsetínská ČSAD, která jezdí denně ze Zlína do Nitry nebo Trenčianských Teplic, zatím vyčkává. V případě, že nebude moci zastavovat na slovenských stanicích, linku radikálně zkrátí. "Jezdili bychom dál, ale jen do Trenčína, což je jedna zastávka za hranicemi," řekl provozní ředitel Oldřich Holubář.

Ministerstvo dopravy včera potvrdilo, že systém vydávání licencí bude letos podle nově uzavřené dohody mezi oběma zeměmi nakonec stejný jako v minulých letech. "Podle směrnice EU stačí podat žádost o provoz mezistátní dopravy v kterémkoliv státě, kde se má linka provozovat, stačí, když si v daném případě český dopravce podá žádost o licenci na českém Ministerstvu dopravy," uvedl Karel Hanzelka z ministerstva.

Firmy ale potřebují souhlas slovenských krajských dopravních úřadů, zda linka není konkurencí pro dotované místní dopravce.
HN 28.4.2005, Tomáš Fránek,Martina Macková